Kurs lektorski - MODUŁ 3 27 - 28 kwietnia 2019
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Kurs lektorski - MODUŁ 2 6 - 7 kwietnia 2019
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Kurs lektorski – MODUŁ 1 (poziom podstawowy) 16 - 17 marca 2019 (14 godzin profesjonalnego szkolenia)
Rozpoczynamy Kurs lektorski od podstaw - jeśli szukasz tylko podstaw możesz zakończyć na Module 1, ale jeśli zdecydujesz się zostać z nami na dłużej - Moduł 2 już 6 - 7.04.2019!
Uzyskasz kompetencje do wykonywania zawodu lektora (narracja, dubbing, reklamy, audiobooki, słuchowiska itp.). Kolejne weekendowe Moduły będą służyły pogłębieniu poszczególnych zagadnień i ukierunkowaniu uczestników na ten rodzaj pracy głosem, do którego mają największe predyspozycje (barwa, talent aktorski itp.).
Trenerzy z Laboratorium Śpiewu i Mowy (Magdalena Kot i Radosław Kot) - przeczytaj opinie
oraz z Lektor24 (Wojciech Czerniatowicz) zajmą się następującymi zagadnieniami:
- Emisja głosu w mowie
- Oddech
- Fonacja
- artykulacja
- Cechy prozodyczne mowy
- Akcent
- Rytm
- melodia (intonacja)
- Aktorstwo głosem (dubbing, audiobooki, słuchowiska)
- Intencja
- emocje w głosie
- modulowan ie głosu
- Logopedia medialna
- ogólne zasady
- indywidualna diagnoza logopedyczna
- Głos w praktyce
- rynek głosów w Polsce i na Świecie
- rozróżnienie typów głosu – podziały
- barwa, jej kreowanie
- ćwiczenia codzienne
- problemy lektorów: z głosem , klientem, godziny czytania, przemęczenie
- strefa finansów
- ABC Sprzętu
- mikrofon
- preamp (przedwzmacniacz)
- karta muzyczna
- odsłuch
- oprogramowanie
- studio/kabina lektorska/ pomieszczenie – adaptacja akustyczna
- inne przydatne narzędzia (wyświetlanie tekstu, pop-killer, słuchawki,
statywy i kosze mikrofonowe)
- Podstawy edycji dźwięku
- podstawy teorii dźwięku
- cięcie materiału
- sposoby edycji i obróbka brzmienia
- studium pluginów
- Praca z mikrofonem
- ustawienie sprzętu do wymagań nagrania
- sztuczki i efekty przy pracy z mikrofonem
- Interpretacja
- analiza interpretacji tekstu względem efektu końcowego i oczekiwań odbiorcy
- różnice interpretacyjne
- nauka czytania od nowa
- stylistyki i pseudo stylistyki w mowie (po góralsku, angielsko-rosyjsku itd)
- Głos w reklamie
- ogólne zagadnienia (rodzaje reklam, zapotrzebowanie rynku)
- analiza interpretacji tekstów reklamowych
2 Responses